Úloha trenéra




· Předávání informací
· Verbální/neverbální projev - motivace
· Informace interpretujte na základě faktů, nikoli pouze „já si myslím“
· Buďte zásadový, upřímný, racionální
· Nepoužívejte sarkasmy (zejména u dětí)
· Krátká a věcná sdělení (povely jasné, jednoduché, napomáhají v procesu rozhodování)
· Metoda „méně znamená více“ (pozor na rozsáhlé korekce a nepřetržitý příval slov)
· Při kritice využívejte „sendvičovou metodu“
· Využít povahových a osobnostních rysů dítěte (volba komunikačního stylu)
· Snaha o zpětnou vazbu
· Neverbální komunikace = ukázka
· Pozitivní jednání v závislosti na věku (čím menší, tím více…)
· Paralingvistika (jak jsou slova vyřčena), intonace
· Příjem sdělení/naslouchání (pozorně, neskákejte do řeči, nepřipravujte si odpověď během naslouchání, gestikulací dávejte najevo svůj zájem)
· Příjem zpětné vazby (nebojte se přiznat chybu, oceňte z.v., žádejte více informací)
· Komunikace s rodiči (nejdůležitější v počátku výuky tenisu, ale i po celou dobu spolupráce, stanovení základních principů, přednést svoje představy/možnosti, žádat představy rodičů, předat dostatek informací, př.: nováková, tren.skupina, matyáš…)
· Komunikace před, během, po utkání
Etický kodex trenéra