ZÁKLADY MOTORICKÉHO UČENÍ
- Fáze MU
- MS x MD
- Senzitivní období MS s.20 DP
SPECIFIKA VÝVOJE DĚTÍ
- Je třeba znát vývojová specifika
- Období 5 – 9 let
- Kalendářní věk nehraje roli (akcelerace x retardace, biologický věk)
- Nelze srovnávat jedince
- Psychologické faktory nejsou stálé, podléhají změnám (psychické schopnosti, emočně motivační proměnné, osobnostní vlastnosti…s.26 DP)
- Dědičnost s.26 DP
- Vliv prostředí a výchovy na dítě…s.28 DP
- Zlatý věk motoriky 8-12let
- Silné emoční prožívání činností
- Období konkrétního – reálného nazírání
- Příznivé období pro rozvoj koordinačních schopností
SPECIFIKA VÝUKY MINI A BABYTENIS
- Etapa seznamování se sportem 4 – 6 let s.31DP
- Etapa základního tréninku 6 – 11 let s.33DP
- Tabulka Dent s.188 skripta
- Více ukázky než mluveného slova
- Jednoduchá hesla, žádné abstrakty atd.
- Ukázka – a ihned nácvik, děti nesnášejí čekání
- Benevolentnost v technickém provedení úderů
- Dodržení základních uzlových bodů nácviku techniky (reakce a koncentrace na letící předmět, pohyb podle letu míče, prostorová orientace, koordinace práce paže a nohou, držení zjednodušeně, zásah míče před tělem)
- Nácvik a hra jdou ruku v ruce